onsdag 6 oktober 2010

Nu byggs det på backen!

Timmerstockarna kommer på trailer.

Jag är så glad idag - jag har just fått bilder från bygget. Tur att det finns hjälpsamma fotografer när man själv inte kan vara på plats. Varierat kan inte bara bygga - de kan knäppa kort också - TACK Peter för hjälpen!


Lite knepigt att ta sig fram men det klarar nog en van chaffis...





Oj oj... vilka långa stockar... men det kan nog behövas...

Många saker kan behövas....


Inga arga snickare här inte... far och son... Staffan och Håkan Nilsson


Här kokar lunch-gröten för fullt... ??

5 stockar på plats...


6 stockar.... men vart är han som bygger??


- där är han ju... självaste Staffan. Vilket konstverk, Vilket hantverk... jag är imponerad!
Foto: Peter Nilsson
Ja, så här ser det alltså ut - Jag är mäkta stolt och det ska bli kul att få följa fortsättningen! Kan ett hus bli stabilare än så här? Finns ju inte en jordbävning i världen som kan rubba detta (får jag hoppas)!!


1 kommentar:

  1. Blir ju kanoners !! Men blev så nyfiken på VAD de stoppar mellan stockarna?? Ser ju ut som Blötmossa?? Eller e det hemligt recept tro??!! :-)

    SvaraRadera